پنجشنبه، آذر ۰۲، ۱۳۹۱

قانون ازدواج و حقوق برابر پیمان همسری برای همجنسگرایان




ازدواج همجنسگرایان در دانمارک بعنوان اولین کشور دنیا در سال ۱۹۸۹ به تصویب رسید و به دنبال آن در دیگر کشورهای اسکاندیناوی همچون نروژ، سوئد و ایسلند این قانون رسمی شد. به دنبال کشورهای اسکاندیناوی، در هلند در سال ۲۰۰۱ و در اسپانیا در سال ۲۰۰۵ این قانون به تصویب رسید. در دیگر کشورهای جهان همچون کانادا، هفت ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا، نیویورک، ماساچوست، کانتیکت، آیوا، نیوهمپشر، ورمانت و شهر واشینگتن دی. سی، نیوزلند، آفریقای جنوبی، مکزیک و آررژانتین همجنسگرایان دارای حقوق و مزایای پیمان همسری می باشند. 

در گذشته ایی نه چندان دور، افراد مذهبی، سنت گرا و محافظه کار جامعه با ازدواج همجنسگرایان مخالفت می نمودند، چرا که آنان معتقدند ازدواج امری مقدس است و مبنای آن تشکیل خانواده و زاد و ولد است. در مقابل این گروه، آن دسته از موافقان با پیمان همسری همجنسگرایان، ازدواج را امری برای تکامل بشر قابل اجرا برای همگان فارغ از نوع گرایش جنسی شان می دانند.

حق عشق همجنس به همجنس و گرایش با هم زیستن دو همجنس در بیشتر کشورهایی که پیشرو احترام به حقوق انسانی هستند، امری اجتناب ناپذیر است. در حالی که در کشورهای در حال توسعه همچنان همجنسگرایی را نوعی انحراف اخلاقی دانسته و آن را امری غیر قابل بخشودنی می دانند و شوربختانه در بیشتر این جوامع برای همجنسگرایی مجازات اعدام در نظر گرفته شده است. 

امروزه همجنسگرایان خواهان برابری کامل در همه عرصه ها با دگر جنسگرایان از جمله حق فرزندخواندگی می باشند. در این روزها در کشور فرانسه، ماجرای تصویب یا رد قانون ازدواج برای همجنسگرایان در ارتباط با حقوق برابر پیمان همسری دگرجنسگرایان بحث داغ گروه ها و احزاب مختلف سیاسی و مدنی است. همچنین بیش از هزاران نفر برای اعتراض به تصویب احتمالی قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در شهرهای مختلف تجمع نمودند. 
در جامعه فرانسه همجنسگرایان همانند دگرجنسگرایان آزاد هستند و از حقوق اجتماعی برابر برخوردار می باشند. در این میان، مدرسه فکری وجود دارد که با تصویب حق ازدواج دو همنجس مخالفت داشته چرا که با اصل فرزندخواندگی مخالفت دارند. بسیاری همچنان براین عقیده هستند که هر بچه ایی نیازمند داشتن یک مادر و یک پدر می باشد و این خاصه طبیعت است.

در نهایت از مخالفان ازدواج همجنسگرایان و حق فرزندخواندگی پرسشی دارم:

بچه هایی که پدر و یا مادر معتاد، جانی و نابهنجار دارند، در فضای خشونت خانواده بسر می برند و یا از حق داشتن پدر و مادر محروم هستند ... اگر دو پدر و یا دو مادر همجنس بتوانند به یک بچه محروم از خانواده، فرصت خوشبختی داشتن خانه و گرمای خانواده ایی دگراندیش را ایجاد نمایند، چرا نه؟





====================================================



- ضربات کابل ناپدری جان «امیرعلی» 5 ساله را گرفت


- گرسنگی؛ عامل ترک تحصیل دانش‌آموزان

سایت قانون : ناتوانی در خرید مواد غذایی به دلیل نبود اعتبار مالی از سوی اداره آموزش و پرورش در حالی چند مدرسه شبانه‌روزی در استان گیلان را تعطیل و ۵۰ دانش‌آموز به دلیل گرسنگی مجبور به ترک تحصیل شده‌اند که 
وزیر آموزش و پرورش در فرانسه به سر می‌برد. دانش‌آموزان مدرسه شبانه‌روزی رانکوه املش، به دلیل نبود مواد غذایی مدرسه را ترک کرده‌اند.

سن خشونت در ایران به ۴ سال رسیده است




......