سه‌شنبه، آبان ۱۶، ۱۳۹۱

جشنواره های ایرانیم آرزوست


برنامه جشن های ۲۵۰۰ ساله و بزرگداشت کوروش بزرگ از شبکه تلویزیونی آرته به دو زبان فرانسه و آلمانی پخش شد.
قبل تر ها شنیده بودم بعضی از برگزاری این مراسم ناراضی بودند چرا که در کشورمان همچنان فقیر داشتیم.
 چندین بار دیگر این برنامه را از زاویه های مختلف نگاه کردم. هربار این برنامه را نگاه کردم، سعی نمودم خود را در پوست نسل اون دوره گذاشته و به خودم گفتم، نه... نه .... ای کاش این فرصت را نسل من داشت. 



امیدوارم که نسل آینده در سایه آزادی بتواند سالانه برنامه ها و جشنواره های بین المللی شکوهمندی در کشورمان برگزار کنند. آرزوی من این است که بیشتر کار کنیم، مالیات بیشتری پرداخت کنیم، ولی در کشورمان هر سال بتوانیم دست در دست هم، بزرگداشت کوروش و حقوق بشر، فردوسی و شاهنامه، بوعلی سینا و علم طب، مولانا و عرفان، بزرگداشت خیام و خوارزمی و حسابی و ریاضیات، نوروز و مهرگان را جهانی کنیم، در هر استانی جشن های محلی شکوهمند داشته باشیم و جشنواره های زیادی را بجای صرف هزینه در ساخت بمب اتم، کمک به گروه های تروریستی و قتل وعام مردم بیگناه برای جهانیان برگزار کنیم.


===============================================

جشنواره ونیز- ایتالیا

جشن سال نو چینی- پاریس




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

"کودک اندیشه با نوشتن رشد می کند"